11 клас українська мова

08.05.2020 Конрольна робота № 4 за темою "Стилістична норма.Практична риторика"

04.05.2020 Підготовка для контрольної роботи

1) Пройти тест, перейшовши за посиланням
2)Пройти варіант, відповіді надіслати вчителю
 Завдання 1-10 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді.
1. Лексичну помилку допущено в рядку
А вільна вакансія
Б жодного разу
В поводитися ввічливо
Г розпочати збори
2.За алфавітом записано всі слова рядка
А гурток, ґанок, ґазда, згорток
Б герой, гетьман, гірка, гірник
В маяк, мебляр, новина, латка
Г пауза, пейзаж, педаль, попіл
3.Антоніми записано в рядку
А вечір - день
Б мирний - військовий
В дерева - кущі
Г худий – опасистий
4.Спільнокореневим до слова ректи є
А ректор
Б речовий
В речник
Г рекреація
5.Не змінюються за відмінками обидва слова рядка
А мадам, ситро
Б кольрабі, меблі
В пальто, поні
Г таксі, метро
6.Граматичну помилку допущено в реченні
А Стоячи на місці, почулися відомі голоси.
Б Знайшовши гриба, почали дивитися уважніше.
В Не знаючи броду, не лізь у воду.
Г Осінь господарювала, вкривши землю листям.

Прочитайте текст і виконайте завдання 7-10.

[1]Воля! [2]Він звик до неї з дитинства, звик до безмежних степів, до буйних вітрів над ними, до єдиних на світі вкраїнських жайворонків, яких ніхто ніколи, здається, не бачив на землі, а лише в небі, у голубому зеніті, у нестримному польоті, серед прозорих розсипищ їхнього співу. [3]І душа в нього була непокірна, а дика, мов степовий птах. [4]І вона кликала його, зваблювала з цього вагона туди, де шелестіли листям ліси і омивали землю потоки нескованих небесних вод.
7. Орфографічну помилку допущено в написанні слова
А не бачив(2)
Б нестримна(2)
В непокірна(3)
Г нескованих(4)
8.Слово непокірна (3 речення)
А підмет
Б означення
В присудок
Г обставина
9.Виділене в другому реченні слово можна замінити
А без сумніву
Б уявіть собі
В мабуть
Г чого доброго
10. Складнопідрядне речення з підрядним означальним є
А перше речення
Б друге речення
В третє речення
Г четверте речення

Завдання 11-23 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді.

11. Літеру в треба писати на місці пропуску в рядку
А вітер … голові
Б як … воду опущений
В прорости … пір’я
Г хоч … вухо бгай
Д … свинячий голос
12. Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка
А ю(н/нн)ат, спросон(н/нн)я,а(н/нн)отація
Б широче(н/нн)ий, святіс(т/тт)ю, ві(д,дд)зеркальний
В війсь(к/кк)омат, со(н/нн)ий, шале(н/нн)ий
Г здійсне(н/нн)ий, на(л/лл)ю, да(н/нн)ий
Д притама(н/нн)ий, пі(д/дд)а(ш/шш)я, почу(т/тт)ів
13. Прочитайте речення.
Я знову їхав по Вкраїні,
По тих дорогах польових,
Де вздовж цвітуть сок(1)рки сині,
Пл(2)ве гречок пахучий сніг,
Ш(3)почуть вівса с(4)зостеблі,
І верби  х(5)ляться до греблі.
Букву е треба писати замість цифри
А 1    Б 2    В 3    Г 4    Д 5
14. Апостроф треба писати в усіх словах рядка
А міжгір…я, кур…йоз, к…ювет
Б ад…ютант, Дем…ян, риб…ячий
В п…єдестал, Х…юстон, жул…єн
Г розп…яття, миш…як, духм…яний
Д Св…ятослав, Мар…яна, зап…ястя
15. Літеру и треба писати на місці обох пропусків у рядку
А пр…ваблива зовнішність, будинок для пр…старілих
Б пр…зупинити виробництво, пр…чудовий зразок
В пр…пустити на шви, пр…зирливе ставлення
Г антипр…гарний засіб, було пр… добре
Д глибока пр…рва, пр…міщення для занять
16.Літеру с треба писати на місці крапок у всіх словах рядка
А …жалитися, ро…кинутися, …хопити
Б  бе…карний, …цілити, …хибити
В …шити, ро…бити, …чистити
Г …казати, …тягти, …фотографувати
Д ...питати, …тиха, …ліпити
17. Наголосом не розрізняється значення слова у рядку
А Паша - паша
Б онуча - онуча
В город- город 
Г біднота - біднота
Д замок- замок 
18. Помилку у відмінюванні іменника допущено в словосполученні
А порадьтеся з Іваном Дідиком
Б доведіть Надії Коробко
В проведіть Петра Іваненка
Г милуюся Віктором Петренко
Д дочекайтеся Василя Степанюка
19.Правильно узгоджено числівник з іменником у рядку
А три товариша
Б два інженери
В п’ятеро жінок
Г чотири дня
Д п’ять з половиною метра
20. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Сонце гойдається в голубих висотах… вибрати
А і зігріває все навколо.
Б освітивши і поле, і ліс.
В воно пускає навколо пустотливі іскорки.
Г а земля втішається його теплом.
Д хоча навколо біло-біло від іскристого снігу.
21. Після речення У розшумілу осінню ніч налетів вітер… треба поставите тире, якщо серед варіантів його продовження вибрати
А зриваючи листя дерев.
Б і хурделиця листя здійнялася на стежці.
В розігнав купчасті хмари.
Г принісши перший подих зими.
Д і розбудив самотнього дуба – велетня.
22. Правильно утворено форми ступенів порівняння всіх прикметників у рядку
А найщасливі, менш гарний, самий милий
Б якнайгарніший, вищий за всіх, більш синіший
В більш говіркий, найміцніший, найглибокіший
Г найкумедніший, більш лимонний, старший мене
Д щонайсмачніший, більш сильний, гірший
 23.Прочитайте речення.
Не дай мені (1) доле (2) нічого (3)ні ночі не дай (4) ні дня, а дай мені степу нічного (5) і скіфського дай коня.
 НЕ треба ставити розділових знаків на місці цифри
А 1    Б 2    В 3    Г 4    Д 5

 У завданнях 24-28 до кожного з чотирьох рядків, позначених ЦИФРАМИ, виберіть один правильний, на Вашу думку, варіант, позначений БУКВОЮ.

24. Доберіть синоніми до поданих слів
Слово                                                           Синонім
1 аксіома                                                   А післямова
2 епілог                                                      Б захоплення
3 рапорт                                                    В теорема
4 хобі                                                        Г істина
                                                                 Д звіт
25. Установіть відповідність між видом односкладного речення та його прикладом.
Вид односкладного речення
1 безособове
2 означено-особове
3 неозначено-особове
4 узагальнено-особове

Приклад
А Пахло грибами й прохолодою конвалій.
Б Цих пташок люблять у народі.
В Люблю рідну мову.
Г Що посієш, те й пожнеш.
Д Грудень. Ліс. Сосново-біла тиша.

26.Установіть відповідність між видом підрядного речення та його прикладом.
Вид речення
1 означальне
2 обставинне мети
3 обставинне допустове
4 обставинне причини
Приклад
А Для того, щоб стати щасливим, треба мріяти.
Б Дім, де рано встають, щастя не обходить.
В Потім, коли висохнуть сльози, я повернуся.
Г І грім, хоч мати боялась його, любив я з дощем і вітром.
Д Вертатись пізно, бо гра – як битва.

27.Доберіть приклад до кожного випадку вживання коми.
Випадок уживання коми
1 кома при вставному слові
2 кома в складнопідрядному реченні
3 кома при відокремленому означенні
4 кома в реченні з однорідними членами
Приклад
А Соняшники, озвучені бджолами, чомусь схожі на круглі кобзи.
Б Завірюха сміється і плаче, стогне і шаленіє.
В Напевно, снігурі на північ подалися.
Г Поки люди вчать інших, вчаться самі.
Д Минають століття, та незмінною залишається краса Софії.

28.З’ясуйте, якою формою дієслова є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
До свого визнання вона (1) пройшла тернистий шлях, (2) сповнений наполегливої праці, і, (3) маючи неповну середню освіту, зуміла (4) стати однією з найосвіченіших жінок свого часу.
А особове дієслово
Б безособове дієслово
В неозначена форма дієслова
Г дієприкметник (особлива форма дієслова)
Д дієприслівник (особлива форма дієслова)



27.04.2020  Практична риторика. Оцінювальні жанри.

Параграф 57, 58, вправи 4,5.
Написати формальне есе на тему "Мозаїка української душі" (миролюбнісь, сміливість, волелюбність, духовність, сентиментальність, сердечність,кмітливість, життєрадісність тощо) у форматі ЗНО

Не забудьте записати число, вид роботи та тему твору.Виконану роботу надіслати вчителю до 02.05.2020

24.04.2020 Тема: Практична риторика. Інформаційні жанри

Параграф 53, 54                     Відеоурок з теми ТУТ

Повторюємо правопис частки Не з різними частинами мови


                                            Тренажер ТУТ

17.04.2020 Тема:Практична риторика. Діалогічні жанри

Домашнє завдання.

Параграф 55, 56. Вправи 4,5Написати формальне есе на тему "Скарби, що визначають сенс життя"Не забудьте записати число, вид роботи та тему твору.Виконану роботу надіслати вчителю

Згадай правопис сполучників та пройди гугл-тест 

                            ТЕСТ ТУТ!


13.04.2020 Вітаю!Прочитай текст(подібний до ЗНО), дай відповіді на питання, надійшли на перевірку на ВАЙБЕР, обов'язково підпиши роботу біля числа.

                 Текст для аудіювання

Подивись презентацію, згадай слова з подвійним наголосом.


                                             

                          Пригадай!

Як розрізнити члени речення. Синтаксис. Головні та другорядні члени речення



10.04 Виконай у зошиті та надійшли на перевірку. ЗНО .ЛЕКСИКА.ТЕСТ

06.04  Домашнє завдання :Стилістичні засоби словотвору(підготовка доЗНО). Пройдіть за посиланням та виконайте тест https://vseosvita.ua/test/start/zgt263. Посилання активне до 09.04 до 20.00. 


Або посиланням https://vseosvita.ua/go введіть код:  zgt263


03.04 Домашнє завдання :Стилістичні засоби словотвору.  Параграф 50, стор. 177-179, впр. 2, 5, 7 .   Пройди за посиланням join.naurok.ua, введи код 831042 та виконай тест.(Завдання активне до 8.04.2020)

30.03 Домашнє завдання :параграф 49, сторінка 174 , вправа 4, 5

19.03 Готуємося до ЗНО 

                   тест-самоперевірка "Фразеологія" 

   Незнайомі фразеологізми випішіть у робочий зошит , пошукайте їх значення, складіть речення, використовуючи ці фразеологізми

18.03  

Виконайте , будь ласка,в домашньому зошиті до 20.03

          Тести з теми лексикологія, фразеологія.


1. Лексично неправильне словосполучення утворить іменник «легіон» із прикметником
А    іноземний
Б    почесний
В    військовий
Г    промисловий
Д    жіночий
2.Позначте речення, що містить застаріле слово
А    І можу поклястись на знамені, що мав би за найвищу нагороду потрібним бути власному народу.
Б    Марічка любила, коли він грав на флояру.
В    Гостей у Івана повна хата, ґазди і ґаздині.
Г    Козаки йшли під білими хоругвами, з піками, у зухвалих магерках.
Д    Маєва нічка леготом дише...
3.Лексичної помилки НЕМАЄ в рядку
А    чинний закон
Б    пам'ятний сувенір
В    вільна вакансія
Г    несподіваний сюрприз
4.Фразеологізм стріляний горобець означає
А    боязкий
Б    кмітливий
В    досвідчений
Г    сміливий
5.Помилково вжито слово в рядку
А    знаний у столиці
Б    бувший у користуванні
В    охочий відвідати виставку
Г    необхідне для кожного
Д    прикрі
6.З поданих у дужках синонімів кожен із варіантів можливий у реченні
А    (Ретельні, проникливі) дослідження археологів підтверджують слова Геродота.
Б    Червоні жоржини (сильніше, потужніше) мерехтять росами.
В    Старі дуби (оточували, облягали) галявину.
Г    Представники різних поколінь не завжди (здатні, здібні) порозумітися.
Д    Ми стояли, зачаровані (дивною, прекрасною) музикою весняних лугів.


7.Помилково вжито слово в рядку
А    брати участь
Б    здавати іспит
В    додати води
Г    завдати шкоди
8.НЕ можна замінити поданим варіантом у дужках виділене слово в реченні
А    За високими осокорами почало світліти (світлішати) небо.
Б    М'який (незлостивий) докір корисніший за нещиру подяку.
В    Ми не хотіли брати участь у цих темних (підозрілих) справах.
Г    Молоко дуже корисне (корисливе) для молодого організму.
Д    Подекуди (місцями) пройшов сліпий дощик.
9.Лексичну помилку допущено в рядку
А    автобус на замовлення
Б    бувший директор
В    вимкнути електрику
Г    образив мимоволі
10.Лексичну помилку допущено в рядку
А    освітлювальний прилад
Б    освітній заклад
В    освічене перехрестя
Г    освітянська спільнота

11.Утворіть граматично правильні словосполучення.
1    згідно
2    відповідно
3    керуючись
4    усупереч
А    наказам
Б    наказами
В    наказів
Г    до наказів
Д    з наказами

1 комментарий: